›› Galeria

MAR-MOT Sp. z o.o.

tel.: +48 61 436 22 38
fax: +48 61 436 63 54
GSM: +48 502 321 069

e-mail: marketing@mar-mot.pl
MSN: marketing@mar-mot.pl

Unia Europejska


System Zarządzania Jakością
zgodny z normą ISO 9001

więcej>>  


      Rodzaje pierścieni

     Pierścienie tłokowe można podzielić na trzy grupy ze względu na funkcje jakie one pełnią. Grupy te zostały opisane poniżej oraz wyszczególniono najczęściej występujące w nich typy pierścieni.

Pierścienie uszczelniające

     Pierścienie mające na celu głównie zapobieganie przedmuchom gazów pomiędzy powierzchnią boczną tłoka a powierzchnią roboczą cylindra. Pełnią one rolę uszczelnienia komory spalania. Przyjmuje się, że odpowiadają za około 80% całkowitego uszczelnienia.

NAZWA TYPU

OZNACZENIE ISO*

OZNACZENIE PL**

RYSUNEK

pierścień prostokątny (prosty)

R

R

pierścień prostokątny ze stożkiem (minutowy)

M

RS

pierścień trapezowy 6°

T

T6

pierścień trapezowy 15°

K

T15

pierścień trapezowy jednostronny 7°

HK

T7J

 Pierścienie zgarniające

     Pierścienie nie posiadające okienek, mające na celu głównie zgarnianie nadmiaru oleju oraz resztek nagarów z powierzchni roboczej cylindra. Spełniają one również funkcję drugiego pierścienia uszczelniającego.

NAZWA TYPU

OZNACZENIE ISO*

OZNACZENIE PL**

RYSUNEK

pierścień walcowy

E

ZW

pierścień walcowy ze stożkiem

EM

ZS

pierścień noskowy

N

N

pierścień noskowy ze stożkiem

NM

NS

 Pierścienie olejowe

     Pierścienie posiadające okienka lub równoważne otwory mające na celu usuwanie nadmiaru oleju z powierzchni roboczej cylindra oraz odprowadzanie go do skrzyni korbowej poprzez otwory w tłoku. Występują one jako pierścienie jednoczęściowe (bez sprężyny spiralnej), dwuczęściowe (ze sprężyną spiralną) oraz pierścienie wieloczśćciowe tzw. pierścienie olejowe składane stosowane w silnikach benzynowych, spośród których ze względu na konstrukcję (kształt sprężyny) wyróżnia się trzy typy - U / S / H - flex.

NAZWA TYPU

OZNACZENIE ISO*

OZNACZENIE PL**

RYSUNEK

pierścień olejowy walcowy

S

OW

pierścień olejowy daszkowy

D

OD

pierścień olejowy jednostronnie ścięty

G

OJ

pierścień olejowy walcowy ze sprężyną

SSF

OWE

pierścień olejowy daszkowy ze sprężyną

DSF

ODE

pierścień olejowy jednostronnie ścięty ze sprężyną

GSF

OJE

pierścień olejowy daszkowy chromowany ze sprężyną  z profilowaną powierzchnią rowka

DSF-C

OE

pierścień olejowy daszkowy chromowany ze sprężyną z nieprofilowaną powierzchnią rowka

DSF-CNP

OE

pierścień olejowy składany

ES

U / S / H - flex

* ISO 6621/4 - Internal combustion engines - Piston rings - Part 4: General specifications
** PN-90/S-36507 - Silniki spalinowe - Pierścienie tłokowe żeliwne o średnicach do 200 mm


 
                    projekt strony artso.pl MAR-MOT Sp. z o.o. | ul. Czerniejewska 11 | 62-300 Września | Polska | tel. +4861 436 22 38 | fax +4861 436 63 54 | marketing@mar-mot.pl
 
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką cookies. Możesz określić dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
OK